donderdag 21 december 2006

Virtuele marketing is gimmick

Philips en ABN Amro hebben zich onlangs gestort in de virtuele wereld die Second Life heet. In deze digitale fantasiewereld bouwen gebruikers een tweede leven op. Met 2.1 miljoen bewoners en een geschatte dagelijkse omzet van 1 miljoen US Dollars is Second Life een gewilde target voor bedrijven om te adverteren.

Voor ABN Amro is de voornaamste reden nog meer persoonlijk contact aan te bieden. De actie zal gebruikt worden om potentiële klanten te informeren maar ook om nieuwe medewerkers te werven. Voor Philips zou co-creation and beoordeling van innovatie belangrijke motieven zijn.

Volgens deskundigen is de stap van de bedrijven naar deze virtuele wereld vooral bedoelt voor pr, niets meer en niets minder. Het medium is nog te jong om z’n marketingwaarde in te kunnen schatten.

Bron: Marketing Tribune, nummer 25, 2006

www.secondlife.com

DigiRedo take:
OK, ik heb me dan ook maar eens begeven in de virtuele wereld van Second Life. Best verslavend, kan me voorstellen dat (jonge) mensen hier helemaal in op kunnen gaan. Persoonlijk denk ik ook dat dit voornamelijk een pr stunt is. Maar wel een pr stunt met visie. O ja, als je me zoekt in mijn Tweede Leven, mijn naam is Werty Wexler, en dit zijn mijn vriendinnen…

avatar_grin


Geen opmerkingen: