Podcasting groeit gestaag, niet alleen in de hobbysferen, ook bedrijven lijken er meer en meer in te geloven. Maar, is podcasting voor elk bedrijf mogelijk? Of zijn er bepaalde voorwaarden waaraan je als bedrijf moet voldoen om podcasting succesvol te implementeren?
In een
In een
op Creative Commons probeert Brian Massay antwoorden te geven op de vraag: Am I Podworthy? In zijn artikel concludeert hij dat er drie factoren zijn die bepalen of het bedrijf ‘Podworthy’ is:
Hoe net-centrisch is het bedrijf?
In hoeverre zijn je (potentiële) klanten of medewerkers on-line? Hoeveel tijd besteden ze achter de computer? Hoe meer internet-savvy een bedrijf is, hoe groter de kans dat podcasting aanslaat.
Inhoud van de podcast
Heb je nagedacht over de inhoud? Heb je daadwerkelijk iets te melden?
Sales cyclus van je busines
Hoe lang is je sales cysclus van je bedrijf? Indien dit lang is geeft dit de ruimte om klanten gedurende deze tijd te vermaken met podcasting.
Daarnaast geeft de auteur 3 factoren die podcasting nog succesvoller kunnen maken:
- Je klanten zitten in een situatie waarbij ze regelmatig support nodig hebben
- Je klanten zijn geïnteresseerd om meer te weten over je product/dienst
- Je kunt je klanten vermaken met audio content
Daarnaast geeft de auteur 3 factoren die podcasting nog succesvoller kunnen maken:
- Je klanten zitten in een situatie waarbij ze regelmatig support nodig hebben
- Je klanten zijn geïnteresseerd om meer te weten over je product/dienst
- Je kunt je klanten vermaken met audio content
Geen opmerkingen:
Een reactie posten