zondag 17 december 2006

Een frisse start

Welkom op onze blog over digitale creativiteit. In deze blog verzamelen wij de laatste inzichten in de ontwikkelingen van digitale media, creativiteit en communicatie.

Enen en nullen

De wereld digitaliseert in een rap tempo. Reeds 84% van de Nederlanders is aangesloten op het internet, één van de hoogste percentages in de wereld. Een gemiddelde Nederlander heeft 12 digitale apparaten in huis. Al deze digitale ontwikkelingen hebben een grote invloed op ons hele bestaan.

Het belang van creatief denken

Creativiteit is een kunst, de kunst om iets nieuws te scheppen, groot of klein. Het is de kunst die iedereen in zich heeft, maar die in de huidige maatschappij niet bij iedereen tot uitdrukking komt. En het is juist de creativiteit die ervoor zorgt dat mensen, en dus bedrijven, excelleren middels innovatie.

Door de toenemende uitstroom van werkzaamheden naar lageloonlanden is innovatie één van de weinige competenties die onze huidige kenniseconomie nog succesvol kan exploiteren. En laten we eerlijk zijn, Nederland heeft op het gebied van innovatie nog wel het één en ander in te halen.

DigiRedo gelooft in de stroming die beweert dat creativiteit, en de daaraan verbonden innovatie een steeds belangrijkere rol gaat spelen in de zakenwereld.

Communicatie

Communicatie is met de komst van het internet drastisch veranderd. In de eerste instantie werd het internet voornamelijk gebruikt om te surfen en e-mail te versturen. Tegenwoordig is het internet een platform om ‘User Generated Content (UCG)’ te verspreiden.

Deze vorm van communicatie, voor en door consumenten, vormt een krachtige verschuiving in de machtsverhouding die traditionele media jarenlang heeft genoten. Podcasting, blogging, wiki’s en andere nieuwe vormen van communicatie bezorgen tradionele marketers kopzorgen. De controle is weg. Power To The People…

Geen opmerkingen: